Tiina - Sillä Silmukalla

Minä olen Tiina, 40+ äiti ja kädentaitaja, haaveilija ja villasukkien rakastaja. Neulon, leivon, virkkaan ja kehrään sekä teen kaikkea muuta mukavaa kädentaitoihin liittyen. Itsetehden, innostuen, onnistuen, pää pilvissä haaveillen ja jalat tukevasti maassa.

4.10.2015

Kahvimyllyn lumoissa


Olen jo pitkään harkinnut ja unelmoinut kahvimyllystä.
Nyt, vihdoinkin, olen sen hankkinut Iloinen keittiö-kaupasta.
Oma myllyni on perusmekanismilla varustettu teräksinen käsin veivattava malli ( Le'Xpress, Kitchen craft). Myllyn alla on kätevästi ilmatiivis purkki johon tuoreet kahvinpurut tippuvat, jossa niitä voi hetken säilyttääkin.



Kahvipavuiksi valitsin näin ekalla kerralla Presidentti-papuja tummalla paahdolla. Seuraava pussi on jotain muuta, että saan tutustua mahdollisimman moniin erilaisiin makuihin ja laatuihin.

Mittasin vaa'alla kahvinkeittimen suodattimeen sopivan määrän puruja. Valutin veden suodattimen läpi hitaasti, jotta saisin mahdollisimman paljon makuja irti tuoreesta purusta. Onnistuin.
Lopputuloksena sain sellaista kahvia josta olen unelmoinut. Maku on juuri niin pehmeä kun vaan voi kuvitella. Nautin.


♡♡♡

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kivoista viesteistä.